Przekładnia kątowa c-360

Wszystko związane z przeniesieniem napędu, czyli mosty, wały, skrzynie biegów, sprzęgła oraz WOM (Wałki Odbioru Mocy), przekładnie
Wiadomość
Autor
Grzes.orgn
Posty: 87
Rejestracja: 11 wrz 2015, o 14:36

Przekładnia kątowa c-360

#1 Post autor: Grzes.orgn » 16 lis 2017, o 20:15

Witam.Przerabiam napęd w samie,mianowicie mam przekładnie kątową od c-360.Potrzebowałem,aby wałek na który jest przekazywana moc z silnika(przez dwa paski),wychodził z drugiej strony przekładni.Tokarz mi wytoczył nowy wałek,teraz wygląda jak na załączonym zdjęciu.Teraz proszę o porady,czy koło pasowe na końcu wałka,nie będzie nadmiernie obciążać łożysk?
Załączniki
BILD0408.JPG

dynia1
Posty: 46
Rejestracja: 12 sty 2014, o 17:47

Re: Przekładnia kątowa c-360

#2 Post autor: dynia1 » 16 lis 2017, o 21:05

jakie fi wałka?

Grzes.orgn
Posty: 87
Rejestracja: 11 wrz 2015, o 14:36

Re: Przekładnia kątowa c-360

#3 Post autor: Grzes.orgn » 16 lis 2017, o 21:30

Fi 40 na koło pasowe,reszta fi 43 do samej przekładni

Awatar użytkownika
kojak98
Długosz
Posty: 320
Rejestracja: 18 lut 2015, o 08:23

Re: Przekładnia kątowa c-360

#4 Post autor: kojak98 » 16 lis 2017, o 21:35

Przy kole pasowym podeprzyj jakimś łożyskiem najlepiej wahliwym dwurzędowym przymocowanym do ramy. Pozdrawiam

Grzes.orgn
Posty: 87
Rejestracja: 11 wrz 2015, o 14:36

Re: Przekładnia kątowa c-360

#5 Post autor: Grzes.orgn » 16 lis 2017, o 22:24

Też tak myślałem,ale tak się zastanawiam czy koniecznie,bo łożyska są naprawdę masywne w przekładni,a długość wałka od przekładni do koła pasowego to około 16 cm

jawa3398
Posty: 140
Rejestracja: 21 lut 2016, o 14:37

Re: Przekładnia kątowa c-360

#6 Post autor: jawa3398 » 16 lis 2017, o 23:48

Na takiej odległości może ci sie oska przekrzywić i dostać bicia. Podeprzyj łożyskiem na końcu i bedzie na lata.

Grzes.orgn
Posty: 87
Rejestracja: 11 wrz 2015, o 14:36

Re: Przekładnia kątowa c-360

#7 Post autor: Grzes.orgn » 17 lis 2017, o 08:26

Skoro tyle głosów jest za dodatkowym ułożyskowaniem,to chyba tak zrobię.Zapomniałem jeszcze dodać,że materiał z którego został wykonany wałek jest ulepszony.

Awatar użytkownika
kojak98
Długosz
Posty: 320
Rejestracja: 18 lut 2015, o 08:23

Re: Przekładnia kątowa c-360

#8 Post autor: kojak98 » 17 lis 2017, o 22:39

To nie ważne ze jest ulepszany . Nie o wałek tutaj chodzi tylko o łożyska które będą nadmiernie obciążone naciągniętymi paskami.

Grzes.orgn
Posty: 87
Rejestracja: 11 wrz 2015, o 14:36

Re: Przekładnia kątowa c-360

#9 Post autor: Grzes.orgn » 18 lis 2017, o 08:45

Wiem właśnie.Wczoraj gość,który mi toczył ten wałek,stwierdził,że nie trzeba robić żadnej podpory,bo łożyska są większe niż w kole u wozu konnego.Oryginalnie tą przekładnią napędzało się dawniej młocarnie nawet,pasem o długości ponad 10 m.Jego naciąg powodował dużo większe obciążenia dla łożysk,niż dwa paski klinowe 17,mimo,że koło pasowe było zaraz przy łożysku.

Grzes.orgn
Posty: 87
Rejestracja: 11 wrz 2015, o 14:36

Re: Przekładnia kątowa c-360

#10 Post autor: Grzes.orgn » 21 lis 2017, o 14:43

Zdecydowałem,że zrobię podporę przy kole pasowym. Ale mam teraz problem z doborem łożyska,ponieważ średnica wałka między przekładnią a kołem pasowym wynosi 43 mm, a nigdzie nie mogę znależć łożyska ,którego fi wewnętrzne wynosi 43 mm.

ODPOWIEDZ