Regulator obrotów silnika

Zagadnienia związane z układami elektrycznymi i zastosowaniem elektroniki w konstrukcjach typu SAM
Wiadomość
Autor
radex
Długosz
Posty: 810
Rejestracja: 21 gru 2013, o 22:11
Województwo: wybierz

Regulator obrotów silnika

#1 Post autor: radex » 13 paź 2015, o 18:30

Proszę o poradę. Zakupuję pewną zacieraczkę starego typu do tynków. Zacieraczka ta posiada silnik 0.25kw, zasilana na 230/380V. Problem jest w tym że gość pisze że niema regulacji obrotów a prędkość silnika to 2800 obrotów na min. Za wysokie jak na zacieraczkę. Czy wystarczy kupić jakiś regulator obrotów na allegro za 50 zł i będą obroty zmniejszone? Nie znam się więc czekam na poradę. Wiem że falownik dobra sprawa ale droga. :mrgreen:

Awatar użytkownika
IRAS AAZ
Długosz
Posty: 628
Rejestracja: 7 kwie 2014, o 18:33
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Kuj-pom Sępólno Kraj, Wałdowo

Re: Regulator obrotów silnika

#2 Post autor: IRAS AAZ » 13 paź 2015, o 21:01

Regulator zmieni ci napięcie co zmieni moc śilnika,a falownik nie zmienia napięcia tylko częstotliwość. Moim zdaniem regulator zmieni napięcie i spadnie moc a co za tym idzie spali śilnik.
Moje TDI 110km +chip +wtryski 216 = :twisted:
Majster TDI

radex
Długosz
Posty: 810
Rejestracja: 21 gru 2013, o 22:11
Województwo: wybierz

Re: Regulator obrotów silnika

#3 Post autor: radex » 20 paź 2015, o 19:14

Nie wiem jak to jest ale zdjąłem pokrywę z silnika a tam idą 3 przewody.Niebieski czarny i brązowy. Chyba do elektryka podjadę zobaczymy co doradzi.

Zdzichu
Posty: 72
Rejestracja: 26 gru 2014, o 14:55
Województwo: Lubelskie

Re: Regulator obrotów silnika

#4 Post autor: Zdzichu » 18 mar 2018, o 02:04

Jeżeli to jest sam w sobie silnik 3 fazowy to niczym tego nie wyregulujesz po za falownikiem. Wszelkie próby z kombinacjami napięcia czy regulacją fazowa mocy przy silnikach asynchronicznych nie maja sensu.

ODPOWIEDZ