Samoróbki.pl

Forum o wszelkiego rodzaju "samoróbkach"
Dzisiaj jest 18 lis 2017, o 20:44

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
Post: 1 lut 2017, o 18:44 
Offline

Rejestracja: 17 lis 2016, o 16:52
Posty: 80
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Police, woj. zachodniopomorskie
Moje plany budowy traktorka powoli ruszają z miejsca - pierwsze decyzje, pierwsze zakupy.

Oto co zamierzam wykorzystać do jego budowy, większość pozycji już jest kupiona:
1) Silnik Żuka, benzynowy, S21 70KM.
2) Skrzynia biegów wraz z przystawką odbioru mocy i sprężarką - Star 660.
3) Skrzynka rozdzielcza - Star 660.
4) Mosty przedni i środkowy (do skrócenia) - Star 660.
5) Wały napędowe - Star 660.
6) Mechanizmy zmiany biegów, przełączania skrzynki rozdz. i hamulec ręczny - Star 660.
7) Koła z oponami w dziwną jodełkę (Made in USSR) - Star 660.
8) Kolumna kierownicza - Star 660.
9) Zbiornik paliwa 100 L - MAN.
Dodatkowo będzie jeszcze hydraulika, trzypunktowy podnośnik, może WOM ...

Poniżej zamieściłem projektowane prędkości przy zadanych przełożeniach i obrotach silnika. Wszystko to znajduje się w załączonym pliku Excela, wraz z obliczeniami siły uciągu.

Obecnie powoli przygotowuję się do skracania mostów i łączenia silnika Żuka ze skrzynią biegów Stara. A gdyby komuś przyszło pukać się w głowę nad moim wyborem silnika, to mu odpowiem, że lubię S21. Fakt, jest paliwożerny, ale bardzo prosty w obsłudze i regulacji, nie posiada żadnej elektroniki, a części są tanie. Oby tylko moc była z nim :)

Skrzynia biegów Star 660
I II III IV V R
6,14 3,18 1,68 1 0,78 5,77

Skrzynia rozdzielcza Star 660
szosa teren
1,41 2,72

Most Star 660
7,17

Obwód koła (opony 12.00-18) = 334 cm

Prędkości [k/h]
Obroty 1000
I II III IV V R
Szosa 3,2 6,2 11,8 19,8 25,4 3,4
Teren 1,7 3,2 6,1 10,3 13,2 1,8

Obroty 2000
I II III IV V R
Szosa 6,5 12,5 23,6 39,6 50,8 6,9
Teren 3,3 6,5 12,2 20,6 26,3 3,6

Obroty 3000
I II III IV V R
Szosa 9,7 18,7 35,4 59,5 76,2 10,3
Teren 5,0 9,7 18,3 30,8 39,5 5,3

Obroty 4000
I II III IV V R
Szosa 12,9 24,9 47,2 79,3 101,7 13,7
Teren 6,7 12,9 24,5 41,1 52,7 7,1


Przełożenie
I II III IV V R
Szosa 62,1 32,1 17,0 10,1 7,9 58,3
Teren 119,7 62,0 32,8 19,5 15,2 112,5


Załączniki:
Obliczenia prędości STAR 660.xls [16.5 KiB]
Pobrany 27 razy
Na górę
Post: 1 lut 2017, o 20:31 
Offline
Długosz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sie 2014, o 17:13
Posty: 476
Województwo: Małopolskie
Lokalizacja: proszowice
Prędkość 100km/h bez amortyzacji osi? U mnie wychodzi cos ok 50km/h i sie zastanawiam czy nie będzie podskakiwał jak kangur ;)

_________________
Albo robię coś porządnie, albo nic nie robię.


Na górę
Post: 1 lut 2017, o 20:34 
Offline
Długosz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 7 kwie 2014, o 18:33
Posty: 603
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Kuj-pom Sępólno Kraj, Wałdowo
Silnik benzynowy? I jeszcze takiej starej konstrukcji,jesteś właścicielem stacji paliw?

_________________
Moje TDI 110km +chip +wtryski 216 = :twisted:
Majster TDI


Na górę
Post: 1 lut 2017, o 21:10 
Offline

Rejestracja: 17 lis 2016, o 16:52
Posty: 80
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Police, woj. zachodniopomorskie
To tylko obliczenia i teoretyczne możliwości. Nie mam zamiaru przekraczać 40 km/godz ;)

Co do zużycia paliwa - nie będę dojeżdżał nim do pracy, nie mam gospodarstwa rolnego, żebym musiał wykorzystywać go kilka godzin dziennie. Niewielkie poletko, blisko domu, kilka, kilkanaście zabiegów agrotechnicznych w roku - paliwo nie jest tu decydującym kryterium.


Na górę
Post: 1 lut 2017, o 21:14 
Offline
Długosz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lut 2015, o 08:23
Posty: 303
Województwo: Podkarpackie
Zgadzam sie z przedmówcami. Silnik lepiej jak by był Andoria 4ca90 2.4 D czyli silnik był oryginalnie montowany w żukach i lublinach. I Jak już to nie bawił bym się na twoim miejscu z dorabianiem flanszy bądź dzwona żeby połączyć te silniki z skrzynia biegów od stara 660, tylko zastosował oryginalna skrzynie żuka.


Na górę
Post: 1 lut 2017, o 21:27 
Offline

Rejestracja: 17 lis 2016, o 16:52
Posty: 80
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Police, woj. zachodniopomorskie
Całą transmisję buduję w oparciu o Stara, przy takim użytkowaniu będzie nie do zdarcia. Silnik zawsze można później zmienić, żaden problem.
Na razie zostaje to, co już mam. Ma być prosto, bez wodotrysków i gadżetów.

Nie podoba mi się łańcuch małych skrzyń biegów połączonych szeregowo. A 4C90 zużywa też coś około 10 litrów.


Na górę
Post: 1 lut 2017, o 21:35 
Offline
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 7 sty 2016, o 10:16
Posty: 743
Województwo: Dolnośląskie
Jakikolwiek diesel przednionapedowy ze.skrzynią i wyjście z tego na reduktor 660. Ja mam taki układ i dwie pełne przyczepy drzewa a reduktora nie używałem. Lekka zmiana biegów paluszkiem w czasie jazdy jak w aucie a staroska skrzynia masakra - brak synchro i średniowiecze :)
Do skrzyni stara to sw400 i byś miał czołg na tych mostach

_________________
Koparka 2015: www.samorobki.pl/viewtopic.php?f=11&t=1651
Traktor 2016: www.samorobki.pl/viewtopic.php?f=6&t=1728
Przyczepa 2017: www.samorobki.pl/viewtopic.php?f=8&t=2337
Trzeba ciąć metal i krzesać iskry, kolejne wyzwania czekają ...


Na górę
Post: 1 lut 2017, o 21:39 
Offline
Długosz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lut 2015, o 08:23
Posty: 303
Województwo: Podkarpackie
Ale po co taki czołg do "Niewielkie poletko, blisko domu, kilka, kilkanaście zabiegów agrotechnicznych w roku". Nikt nie mówi o łańcuchu małych skrzyni tylko silnik ze skrzynia, reduktor i most, Tak samo będzie nie do zdarcia niż jeżeli zamontujesz skrzynie od tego stara i o przeklinasz się tysiąc razy przy łączeniu tego z silnikiem. Pozdrawiam.


Na górę
Post: 1 lut 2017, o 21:43 
Offline

Rejestracja: 17 lis 2016, o 16:52
Posty: 80
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Police, woj. zachodniopomorskie
Mam dużo czasu i zamierzam świetnie się bawić przy budowie. Chyba nie powiedziałem tego dość wyraźnie: to nie jest pojazd, który ma zarabiać, ma się zwrócić, itd. Czynnik ekonomiczny nie ma tu dużego znaczenia. Jeśli popełnię błąd, to go naprawię i czegoś się nauczę. Nie jestem mechanikiem, a to jest mój pierwszy Sam.

Silnik do niczego, skrzynia do dupy ...
Czy ktoś ma jeszcze uwagi? :D


Ostatnio zmieniony 1 lut 2017, o 21:51 przez wmichale, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 1 lut 2017, o 21:48 
Offline
Długosz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lut 2015, o 08:23
Posty: 303
Województwo: Podkarpackie
Jak się zdecydujesz jednak na skrzynie biegów stara to w zadnym wypadku nie napędzaj pompy oleju do podnośnika tuz z przystawki. Kłopotliwe to dość bo przy każdym przyciśnieciu sprzęgła pompa nie będzie pracować i przy podniesieniu jakiegoś narzędzia przy dojechaniu do końca powierzchni obrabianej będziesz musiał wrzucać na luz.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl