D 310 - maluch do koszenia i lekkiego transportu.

Dział poświęcony prezentacji traktorków/ciągników SAM o napędzie 4x2 (i mniej)
Wiadomość
Autor
markus
Posty: 79
Rejestracja: 13 sty 2014, o 11:39
Województwo: wybierz

D 310 - maluch do koszenia i lekkiego transportu.

#1 Post autor: markus » 2 sie 2017, o 10:38

Witam. Napatrzywszy się na fajne konstrukcje Kolegów, postanowiłem i ja zbudować sobie mały ciągnik. Jego przeznaczeniem jest koszenie wysokiej trawy i ciągnięcie małej przyczepy ( transport materiałów i podzespołów z SDP ).
Konstrukcja klasyczna:
silnik i skrzynia- Daihatsu Charade
2-ga skrzynia- Żuk
reduktor o przełożeniach 1 i2
most- BMW skrócony
tylne koła- BMW 15-stki, opony bieżnikowane
przednie koła- Maluch, opony Tico
rama- ceownik 120 i blacha 10
Załączniki
Obraz 005.jpg
Obraz 004.jpg
Obraz 003.jpg
Obraz 002.jpg
Obraz 001.jpg

Awatar użytkownika
CZARNY1983
Długosz
Posty: 1710
Rejestracja: 10 gru 2013, o 22:28
Województwo: Kujawsko-pomorskie

Re: D 310 - maluch do koszenia i lekkiego transportu.

#2 Post autor: CZARNY1983 » 2 sie 2017, o 16:13

Jak masz reduktor to poco skrzynie żuka dawać

AT27
Długosz
Posty: 440
Rejestracja: 19 sie 2014, o 19:39
Województwo: Świętokrzyskie

Re: D 310 - maluch do koszenia i lekkiego transportu.

#3 Post autor: AT27 » 2 sie 2017, o 17:43

Zapowiada się ładnie. Masz jakieś szkice/plany tej maszyny? Może nie warto spawać od razu na gotowe bo zawsze jakieś poprawki będą a szkoda roboty.

markus
Posty: 79
Rejestracja: 13 sty 2014, o 11:39
Województwo: wybierz

Re: D 310 - maluch do koszenia i lekkiego transportu.

#4 Post autor: markus » 3 sie 2017, o 11:38

Witam. Druga skrzynia i reduktor dadzą większą rozpiętość prędkości. Na 1-szym biegu reduktora 1-15km/h, a na 2-gim 2-30km/h. Traktor będzie mógł jechać powoli, a kosiarka obracać się z odpowiednimi dla niej obrotami. Poza tym włączenie luzu w drugiej skrzyni umożliwi prac pompy hydraulicznej także na postoju, co jest potrzebne do obsługi przyczepy.
Na gotowo jest pospawana tylko główna belka ramy (12m spawu, po raz pierwszy termik wyłączył mi migomat ). Reszta połapana przychwytkami , do pospawania na gotowo będę musiał obrócić ramę do góry nogami. Jeszcze nie wiem jak to zrobię :( . Myślę, że chyba zamontuję tylne koła i wypchnę ramę z garażu, a potem drzewo, ciągarka i może jakoś pójdzie.
Na dzień dzisiejszy podwieszona główka mostu i wstępnie przykręcony ostatni wał napędowy, dorabiam elementy mocowania kół tylnych. Prześwit pod mostem wyszedł mi 25 cm, chyba nie będzie za mały?
Kolejne zdjęcia niebawem.

markus
Posty: 79
Rejestracja: 13 sty 2014, o 11:39
Województwo: wybierz

Re: D 310 - maluch do koszenia i lekkiego transportu.

#5 Post autor: markus » 3 sie 2017, o 12:09

To znowu ja. Nie chcę sztucznie nabijać postów, ale w garażu tak gorąco, że z niebawem zrobiło się już.
Blaszak tak się nagrzał, że w tej chwili tylko zrobiłem zdjęcia: most, wał, elementy mocowania ( otwornica bimetalowa niezastąpiona ), wał wejściowy reduktora i skrzynia Żuka z ułożyskowanym połączeniem do półosi Daihatsu.
Załączniki
Obraz 011.jpg
Obraz 010.jpg
Obraz 009.jpg
Obraz 008.jpg
Obraz 007.jpg
Obraz 006.jpg

Vein86
Administrator
Posty: 1700
Rejestracja: 10 gru 2013, o 21:36
Województwo: Podlaskie
Lokalizacja: Białystok

Re: D 310 - maluch do koszenia i lekkiego transportu.

#6 Post autor: Vein86 » 3 sie 2017, o 13:10

Jak na kosiarkę, to pancerna konstrukcja :D

markus
Posty: 79
Rejestracja: 13 sty 2014, o 11:39
Województwo: wybierz

Re: D 310 - maluch do koszenia i lekkiego transportu.

#7 Post autor: markus » 4 sie 2017, o 08:14

Skoro piszesz, że pancerna to czuję się w obowiązku zrobić nadwozie z 6-stki blachy.......żartowałem, zrobię z 3-ki :D .
Traktorek sam w sobie nie będzie kosiarką, ma ją tylko nieść i napędzać. A tak przy okazji: do której z polskich kosiarek rotacyjnych jest na rynku najwięcej części? Wiem, że jest kilka typów.

markus
Posty: 79
Rejestracja: 13 sty 2014, o 11:39
Województwo: wybierz

Re: D 310 - maluch do koszenia i lekkiego transportu.

#8 Post autor: markus » 10 sie 2017, o 11:49

Witam. Mam takie pytanie: jaki kąt wychylenia przedniej osi uważacie Koledzy za wystarczający, jak to wygląda w Waszych konstrukcjach?

AT27
Długosz
Posty: 440
Rejestracja: 19 sie 2014, o 19:39
Województwo: Świętokrzyskie

Re: D 310 - maluch do koszenia i lekkiego transportu.

#9 Post autor: AT27 » 10 sie 2017, o 12:24

Kąt wychylenia niewiele Ci powie, wszystko zależy od szerokości ramy (bądź innego elementu do którego dobije oś przy max wychyleniu) i rozstawu kół.

markus
Posty: 79
Rejestracja: 13 sty 2014, o 11:39
Województwo: wybierz

Re: D 310 - maluch do koszenia i lekkiego transportu.

#10 Post autor: markus » 5 paź 2017, o 15:44

Witam. Prace nad traktorkiem posuwają się wolno, ale do przodu. Tylne koła zamocowane ( fabryczne łożyskowanie kół wymusiło spawanie uchwytów pod różnymi dziwnymi kątami :evil: ), ale jakoś poszło. Belka przedniej osi pospawana i pomalowana podkładem, krótka belka ramion reakcyjnych też gotowa. Całość czeka na bezdeszczowy dzień, aby wyjechać z garażu, przewrócić do góry spodem i zamocować oś przednią i porządnie obspawać mocowania tylnych kół od dołu.
W międzyczasie wziąłem się za przygotowanie elementów skrzyni rozdzielczej i multiplikatora. Na pocięcie czeka pręt hartowany na sworznie przedniej osi. Nie udało się niestety zgrać przełożeń mostów ciągnika i przyczepy na zero, różnica wyniesie 0,001 czyli 0,1%, ale myślę że w terenie nie będzie to bardzo przeszkadzać. Poniżej kilka zdjęć.
Załączniki
Obraz 019.jpg
Obraz 018.jpg
Obraz 017.jpg
Obraz 016.jpg
Obraz 015.jpg
Obraz 014.jpg
Obraz 013.jpg
Obraz 012.jpg

ODPOWIEDZ